01 Nov

• In News
  • Comments Off

Communiqué from 2018 ASPHA Conference. Johannesburg, 24 October 2018

The 2018 Association of Schools of Public Health in Africa (ASPHA) conference, co-organized with Africa Centres for Diseases Control and Prevention (Africa CDC), and hosted by the University of the Witwatersrand in Johannesburg, South Africa from 22nd to 24th October 2018, agreed to develop African public health core competencies to be used by public health training institutions. The core competencies will assist in transforming and harmonizing public health trainings and education in the continent hence resulting in globally competitive public health professionals that can drive the African public health agenda.

Download this document for more information.

Communiqué de la conférence ASPHA 2018 . Johannesburg, le 24 octobre 2018

La conférence 2018 de l'Association des écoles de santé publique en Afrique (ASPHA), coorganisée avec les Centres africains de contrôle et de prévention des maladies (CDC Afrique), et qui s'est tenue à l'Université de Witwatersrand à Johannesburg en Afrique du Sud du 22 au 24 octobre 2018, a décidé de développer les compétences de base en santé publique en Afrique, exploitables par les institutions de formation en santé publique. Les compétences de base aideront à transformer et à harmoniser les formations et l’éducation en santé publique à travers le continent, ce qui se traduira par la formation de professionnels de la santé publique compétitifs à l’échelle mondiale et capables de diriger l’agenda de la santé publique en Afrique.

Téléchargez ce document pour plus d'informations